Pismo nie jest dla prywatnego wyjaśniania

Niech Pan błogosławi każdego kto czyta i skrutuje swoje serce z pomocą słowa Bożego

Szukajcie, a znajdziecie!

wtorek, 18 grudnia 2007

Dni skupienia I roku Nowenny

DNI SKUPIENIA I ROKU
WIELKIEJ NOWENNY PRZED 100 ROCZNICĄ ŚMIERCI
BŁ. HONORATA KOŹMIŃSKIEGO

WIARA I NAWRÓCENIE
Centrum Duchowości Honoratianum

1. 12-13 stycznia 2008 - prowadzi br. Andrzej Baran OFMCap

„Gdy straciłem wiarę żyłem długo bez pamięci na Boga, ale On okazał mi miłosierdzie.” (por. ND s. 10; NDJ s. 233)

a) Dlaczego utrata wiary jest ludzkim, osobistym i społecznym, nieszczęściem?
b) Co znaczy dzisiaj żyć w pamięci na Boga? Co pomaga uniknąć życia tak, jakby Boga nie było?
c) W czym Pan okazuje nam miłosierdzie?

2. 9-10 lutego 2008 - prowadzi br. Grzegorz Filipiuk OFMCap

„Jednego razu pozostając w samotności uczułem jakby Oblicze Boże na mnie spoczęło. Odezwałem się wtedy słowami dawno nie powtarzanymi: Ojcze nasz.” (por. NDJ s. 233)

a) Dlaczego samotność niszczy moje życie?
b) Dlaczego mówi moje serce szukaj Jego Oblicza?
c) Czego należy pragnąć w świetle modlitwy Ojcze nasz?

3. 1-2 marca 2008 - prowadzi br. Tomasz Płonka OFMCap

„Dzięki wejrzeniu Boga Ojca wiara powoli wracała do mego serca i w końcu przywiodła mnie do poświęcenia się Jemu na służbę” (por. NDJ s. 233)

a) Kto jest Nauczycielem Twojej wiary?
b) Dlaczego nie wystarczy raz nauczyć się prawd wiary?
c) Dlaczego życie nasze jest dziełem wiary?

4. 19-20 kwietnia 2008 - prowadzi br. Jarosław Banasiuk

„Pomimo grzechów mogę powiedzieć, że Bóg był ze mną, bo sam bym nie umiał tyle zrobić.” (ND s. 234)

a) Dlaczego grzechy nie przeszkadzają działaniu łaski uczynkowej?
b) Czy Bóg jest z nami w prowadzeniu naszych dzieł?
c) Dlaczego dzieła nasze przeszkadzają uświęceniu?

5. 24-25 maja 2008 - prowadzi br. Andrzej Baran OFMCap

„Zginie wszystko, co nie od Boga wzięło początek, opuść wszystko, a znaj­dziesz wszystko, porzuć żądze, a znajdziesz spoczynek.” (ND s. 341)

a) Dlaczego to co nie od Boga ma początek jest skazane na zagładę?
b) Dlaczego ubóstwo jest pomocą w naszym życiu?
c) Dlaczego czystość jest naszym odpoczynkiem?

6. 21-22 czerwca 2008 - prowadzi br. Grzegorz Filipiuk OFMCap

„Chcę porzucić wszystko i pozostać z Tobą, aby o Tobie tylko myśleć, Ciebie tylko znać, Ciebie kochać, dla Ciebie żyć i umierać.” (ND s. 246)

a) Dlaczego trzeba porzucić wszystko, aby żyć w Chrystusie?
b) Dlaczego należy przekreślić życie dla siebie, aby żyć dla Chrystusa?
c) Kim jest Chrystus, że skupić wszystkie nasze siły?


Dni skupienia w lipcu i sierpniu indywidualnie

7. Lipiec 2008

„Bóg tyle łask mi użyczał, nie zważając na zaślepienie moje.”

a) Jakich łaski Bóg Ci użyczał? Co znaczy „użyczyć”?
b) Dlaczego zaślepienie nasze nie przeszkadza Bogu w udzielaniu łaski?
c) Czy Bóg może uratować zaślepioną Rodzinę?

8. Sierpień 2008

„Obym był dawniej Ciebie poznał i pokochał, i całym sercem do Ciebie się nawrócił.”

a) Dlaczego szkoda czasu na odchodzenie od Boga?
b) Dlaczego poznanie i miłość idą razem ku nawróceniu?
c) Czy jesteś nawrócony całym sercem do Boga?

9. 13-14 września 2008 - prowadzi br. Tomasz Płonka OFMCap

„Pragnę uczestniczyć w tej wzgardzie, jaką ponosił Ukochany Pan mój Jezus Chrystus w dniu Przenajświętszej Męki swojej, gdy był od wszystkich i we wszystkim wzgardzony.”

a) Czy podzielasz pragnienia Twego Ojca?
b) Dlaczego wzgarda jest drogą do zjednoczenia z Chrystusem?
c) Co przeszkadza Ci najbardziej w akceptowaniu tej drogi?

10. 18-19 października 2008 - prowadzi br. Jarosław Banasiuk

„Oto ja, Twoja zdobycz i Twój prozelita, której potężnej Opiece winien jestem moje nawrócenie” (ND s. 485)

a) Jaką rolę pełni Maryja w naszym nawróceniu?
b) Co przeszkadza Ci w pełnym oddaniu Matce Bożej?
c) Co robić, aby nasze oddanie było pełne?

11. 29-30 listopada 2008 - prowadzi br. Grzegorz Filipiuk OFMCap

„Więc tylko dla bluźnierstwa znalazła się wiara” (ND 441). Bo dlatego, że na świecie wiara ustała i upowszechniło się niedowiarstwo, czyż i Pan Bóg miał zmienić swój pogląd na to?” (ND 445)

a) Czy wiara może prowadzić do bluźnierstwa? (Szatan wierzy i drży)
b) Co sprawia, że wiara staje się żywa?
c) Dlaczego potrzebujemy wiary do nawrócenia i nawrócenia do pełnej wiary?

12. 20-21 grudnia 2008 - prowadzi br. Tomasz Płonka OFMCap

„Pan Jezus przez swoje modlitwy w Ogrójcu wyjęczał dla mnie nie tylko powołanie, ale i podwójne nawrócenie pomimo niewdzięczności i że to ostatnie najwięcej Go kosztowało” (ND 269)

a) Co Pan Jesus wybłagał dla Ciebie w Ogrójcu?
b) Co oznacza podwójne nawrócenie? Czy w zakonie można utracić wiarę i się nawrócić?
c) Co robić, aby leczyć niewdzięczność duszy?


ND – Notatnik Duchowy
NDJ – Nowy Dar Jezusa
Rozpoczęcie: sobota godz. 10.00, zakończenie: niedziela godz. 7.00 (Eucharystia)
Koszt: dobrowolna ofiara

Brak komentarzy: